Palacsinta extrákkal felszerelve…

Hozzávalók:

  1. A FORRÓ SÁRGABARACKHOZ:
  2. 500 g sárgabarack konzerv vagy friss
  3. 1 teáskanál vaj vagy margarin
  4. ¼ teáskanál fahéj, 2 teáskanál citromlé
  5. 100 g áfonya dzsem
  6. A VANÍLIASZÓSZHOZ
  7. 1 csomag vaníliás pudingpor
  8. 1 vanília rúd kikapart magja (vagy 1 csomag vaníliás cukor)
  9. 2 evőkanál cukor
  10. ½ l Joya mandulás rizstej
  11. A PALACSINTATÉSZTÁHOZ
  12. 450 ml Joya natúr szójatej
  13. 200 g liszt
  14. 4 tojás
  15. só, olaj
  16. (4-6 fő részére)

Palacsinta extrákkal felszerelve…

Elkészítés:

Palacsinta tészta elkészítése: kézi mixer segítségével keverjük krémesre a szójatejet, lisztet, tojásokat és 1 csipetnyi sót. Egy palacsintasütőbe öntsük egy kis olajat, majd adjunk hozzá egy kis merőkanál palacsintatésztát. Az edény megdöntésével terítsük szét a tésztánkat. Süssük meg a palacsintákat mindkét oldalukon, amíg nem sülnek meg, majd fedjük le őket és tartsuk melegen amíg az összes tésztát fel nem használtuk. Ha a tészta túl vastag, adjunk hozzá még egy kis szójatejet.

Töltsük meg a palacsintákat meleg sárgabarackkal, áfonya dzsemmel, és vanília szósszal.

(Kalória adagonként (6 adag lesz belőle): 245 kcal, 12 g F, 11 g P, 26 g CH, 148 mg koleszterin)

 

Forró sárgabarack elkészítése: Csöpögtessük le a konzerv sárgabarackot és vágjuk kis gerezdekre. Forrósítsuk fel a vajat egy teflon edényben, süssük át és adjuk hozzá a fahéjat és citromlevet. Töltsük meg a palacsintákat a sárgabarackkal és az áfonya lekvárral.

(Kalória adagonként: 137 kcal, 1 g F, 1 g P, 29 g CH, 0 mg koleszterin)

 

Vaníliás szósz elkészítése: A vanília rúd belsejét kikaparjuk, és ezt megfőzzük a szójatejben, majd ha kihűlt leszűrjük. A pudingport simára keverjük a cukorral, a vaníliás szójatejjel, majd felfőzzük. Ha nincs rúd vaníliánk, akkor használhatunk vaníliás cukrot, amit közvetlenül a tejbe keverjünk.

(Kalória adagonként: 96 kcal, 3 g F, 5 g P, 10 g CH, 0 mg koleszterin)