Fontosabb a minőség a mennyiségnél

de Gereczné Rudnai Éva
beszerzési és
marketingvezető
Real Nature

De Gereczné Rudnai Éva, a Joya, a Good Milk, a Lunter és számos egyéb terméket forgalmazó Real Nature Kft. beszerzési és marketingvezetője büszkén beszélt a klubtalálkozón karbonsemleges, napenergiával működő székházukról és a termékgyártóhelyek csúcstechnológiás, fenntartható üzemeiről.

Kitért arra, hogy sokan tévesen, negatívan tekintenek a termékek csomagolására, miközben azzal is a fenntarthatóságot szolgáljuk, ha a megfelelő csomagolás által a termékek hosszabban eltarthatók. A Real Nature is újrahasznosított műanyagból előállított palackokat használ termékeinek többségéhez (rePet-palackok). Joya és Happy növényi ital és növényi alapú joghurtkultúrás termékeik attól a ponttól fogva, hogy a kategóriát megnyitotta a cég a magyar piacon, már környezetkímélő csomagolásban kerültek forgalomba, ekkor mások még nem nagyon foglalkoztak a fenntarthatóság problémájával. A fejlesztések itt nem álltak meg, azóta is folyamatos a K+F tevékenység a fenntarthatóság jegyében is mind a termékek beltartalmát, mind pedig a csomagolását illetően. Fontos megértetni a fogyasztóval, hogy a környezettudatosság, a természetazonosság nem a csomagolásnál kezdődik, hanem az emberi egészségnél, tovább megőrizve saját egészségünket, s nem terhelve az egészségügyi ellátó intézményeket sem, az élelmiszer-pazarlásról nem is beszélve.

A korábbi évtizedekhez képest laikusok számára is szemmel láthatóan változtak az étkezési szokások: a 70-es, 80-as évek hiánygazdálkodásához képest ma már sokkal több élelmiszer áll rendelkezésre elérhető kínálatban, mint korábban, és így sokkal többet is fogyasztunk, mint amire az emberi szervezetnek szüksége van. Ez sok esetben elhízáshoz és egyéb problémákhoz vezethet. A fogyasztásban szükség lehet egy gondolkodásbeli váltásra, hogy ne többet, hanem minőségibb, egészségesebb és fenntarthatóbb étkezésre térjünk át.

Szerző: Trademagazin editorDátum: 2024. 03. 08. 11:41